Skip to main content

2014 MBC Gayo Daejun Review

Setiap hujung tahun, akan ada hari penyampaian hadiah macam kat sekolah dulu.
Sama la jugak dekat Korea nun.
Kali nie kita kasi review 2014 MBC Gayo Daejun.
Semua stesen TV pun ada award masing-masing.
Kali nie nampaknya MBC ada lineup yang best untuk performance nanti.
Mari menabur komen mana yang berkenaan.

Sebab Noona gigih kan, jadik petang tadi ( 31/12/2014) tu tengok la live streaming.
Urgh..lag semata..Frust saya. 
Tapi jangan risau, dah ada kat Youtube dah.

GOT7

Remix Stop It Stop It, & A
Pakaian macam biasa, aku tak puas hati.
Prop bat digunakan kali nie. Remix dia aku sangat suka. Osem sangat.
Suara paling menyerlah live adalah Yugyeom.Wow..maknae, 
Tak dilupakan martial art, kali nie bukan saja ada Mark dan Jackson
kita ada JB buat cartwheel..wah..Haruslah JB mampu melakukannya.
Dia kan B-boy


BTS

Danger
Dammmmm....Bangtan in marine suit siot!!
Tengok preview rehearsal pun ARMY dah menggelupur.
Siap BigHit mintak masternim jangan keluarkan preview sebab nanti tak suprise.
Begitu sekali tau BigHit. 
Oh, hari nie adalah sangat sejuk kat Korea.
Bangtan siap bagi hot pack pada Army yang datang support diorang.
Caring tak caring Bangtan kat Army..Nie yang sayang lebih nie...

Ok..ok..performance diorang lupa pulak.
Firstly, what the heck with your camera angle man!!!
Seriously, aku menci betul kamera yang over2 sangat nie.
Ape kejadah ntah amek view dari atas time diorang menari
Kalo kamera tu statik je depan diorang lagi best tengok performance.
Aku nak demand dance practice nie dari BigHit la..

Ow, Hoseok kat depan..Bagus-bagus.
Rolling..rolling...oh yeah..body rolls everywhere.
Danger..oh takyah cakap..osem seperti biasa.


BTS,Boyfriend,K-Tigers

Inilah persembahan collaboration antara BTS & Boyfriend.
Untuk yang tak kenal K-Tigers, diorang adalah sekumpulan group Taekwando yang menggunakan lagu kpop & a bit of the dance move dalam persembahan Taekwando diorang. Best woo..
Nanti ada masa aku buat post khas untuk K-Tigers.

Ada aksi pecah papan, aksi berlawan sikit. Boyfriend & BTS pakai baju biru tu. Boyfriend siap pakai baju putih kat dalam, BTS haruslah tak..Haha
Tapi agak sedih sebab K-Tigers tak di exposed kan sangat. Ye la, buat persembahan dengan idol.
Mestilah la idol lagi penting.

Performance diorang memang besh. Tapi sebabkan ramai sangat maka bias2 pun tidak kelihatan. Nak juga tengok Jin, V and Rap Monster menari taekwando. Jenuh mata mencari. Tidak nampak di situ. Syabas K-Tiger. 


Taemin-Danger
Taemin keluar dengan baju net dia.Tapi aku rasa dancer dia punya baju lagi lawa.
Dance dia takyah cakap la.Precise. We are talking about Taemin kot.
Danger pada aku bukan lagu paling best untuk debut dia. Lagu lain dalam album dia lagi ok.
Tapi, performance wise & nyanyian Taemin, no problem.


Pretty Boy Accoustic Band
Semenjak EXO & Infinite dalam label sama nie, banyak pulak collaboration mereka.
Saya suka!
Baekhyun dengan suara dia yang memang sodap tu, dengan gitar L serta Chanyeol.
Dan Wow! Chanyeol menyanyi wei..sing..not rap...dengan suara dia yang dalam tu.
Perfection!
Lepas tu diorang nyanyi lagu yang upbeat sikit.Wah, kemain enjoy si Chanyeol.
Aku paling suka tengok orang yang bersungguh dan enjoy buat kerja dia..bagus-bagus.
Dan aku jugak suka stage diorang. Papan-papan kayu yang dipaku macam tu, tambah pulak lampu bulat...pergh..feeling dalam cafe dengar live band tu.

Ok. Itu dulu buat masa nie.
It's 01012015 right now, so...yeah...Happy New Year everybadehhh!!!

Comments