Skip to main content

Kpop Vocabulary Lesson Week 4

Maaf la dah berbulan tak buat lesson. Busy katanya. Baiklah, kita sambung lagi naa

Fanwar

Fandom everywhere

Fanwar berlaku bila fandom mula bertelagah sesama sendiri. Ada je reason nak buat gaduh, kadang-kadang aku pun tak faham kenapa ko nak bergaduh. Antara benday ng boleh buat gaduh bila ada award yang perlukan fans vote. Ah, memang akan tuduh-menuduh, kutuk- mengutuk la semua fandom nie.

Pesanan dari noona, udah-udah ler tu. Meh kita sama-sama support oppa masing-masing..Takyah gaduh-gaduh naa



Manner Leg

Manner leg adalah perbuatan merendahkan diri bila kamu berdepan dengan orang yang lebih rendah. Contohnya bila idol nak kena makeup atau betulkan baju dengan noona stylist yang tak setinggi diorang, idol akan kangkang macam tu la, supaya noona tak susah-susah.

Masa berlakon pun ada, masa interview pun ada. Even masa ambil gambar grad pun diorang pakai manner leg sebab kaki hang panjang nooo

Contoh terbaik, haruslah kasi kat bias aku kann..





Manner Hand

Manner hand adalah bila artis tidak meletakkan tangan mereka sepenuhnya bila ada contact atau sentuhan dengan orang lain sebab faktor hormat. Ini menunjukkan diorang ada good manners.




Manner hand jugak bila mereka letak tangan untuk ala-ala sensored kan bahagian yang perlu di cover atas faktor kesejahteraan manusia sejagat..haha


Bad Manners Hand @ Naughty Hand

Bad hand pulak adalah opposite manner hand. Bila tangan pergi ke tempat yang tak sepatutnya




Comments