Skip to main content

Street Performance at Seoul, Korea (Haramkun and DOB)

Aku mulanya mengoogle cover lagu BTS sekali terjumpa street performance dance dekat Seoul. Dan ianya menarik perhatian sehingga tertulislah artikel ini.

Street Performance dalam banyak-banyak video yang aku jumpa adalah Haramkun dan DOB. Performance dance diorang sangat sharp dan of cos muka pun boleh tahan stok artist gitu.  Menurut pemerhatian dan fakta-fakta yang ada, mereka ini boleh dijumpai di Hongdae (kawasan utama), Sinchon dan beberapa tempat lain. 

Hakamkun ini berdasarkan video yang aku jumpa ramai crew dance dia ada laki and perempuan. Siap design baju dan pakai untuk promote group Haramkun lagi. 

Performance atas ini Park Jin dan beberapa ahli yang sekarang DOB dah tak ada dah.

Masa ini Park Jin ada lagi dalam Haramkun

Dan ahli kumpulan yang popular dalam group ini adalah Park Jin. Disebabkan dia tinggi, muka jambu batu, dance sharp dengan kakinya yang panjang itu dan dia selalu tunjuk abss 6 pax yang fuh fuh maka menjadi perhatianlah beliau. Park Jin  ini selalu pakai mask. Even pakai mask pun fofular. Siap orang rakam fokus video dekat Park Jin lagi tau. 






DOB (Do ones best) pula asalnya adalah ahli kumpulan Haramkun. Ntah macam mana dalam awal tahun ini rasanya diorang tubuhkan DOB seramai 5 orang. Dan ahlinya terdiri daripada Park Jin di mana beliau ketua kumpulan ini. 

Diorang akan interact dengan fan-fan or orang sekeliling diorang. Sapa yang bertuah kamera kena ambil dan dirakam sendiri oleh group ini. Macam video dekat bawah in

Dalam banyak-banyak video aku rasa. Video ini yang Park Jin tak pakai mask.

Diorang pun sporting muncul dengan tema hari-hari yang tertentu. Contoh White day diorang pakai costume macam video dekat atas ini. 

Untuk maklumat lanjut tentang DOB boleh follow diorang dekat facebook DOB kat sini 

Dan boleh follow Instagram ahli DOB :

@jin_park_0428 
@bongbong96
@taeyoung_980 
@12_29am 
@zzup0818

Comments