Skip to main content

Review 방탄소년단(BTS) '쩔어' MV SICK DOPE

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Pepagi dah meroyan lepas bangun tidur. Tunggu MV baru SICK bangtan boy sampai tertidur so bangun pagi terus tengok. Ohhhh Maaaiiii...Belum habis hadam I Need U..sekarang Sick pula. Memang betul-betul sick..Yang pasti ARMY semua menggelupur.

1) Seriously sapaan permulaan MV dengan dimple deep si Namjoon.
Welcome! First time with Bangtan huh?
2) Can I hear your voice Army?

3) Tetiba Ayoo ladies and gentleman!!! Keluar abang polis ini. Noonameroyan terkejut skala 100 tengok si Jongkook keluar dengan machonya. Dan noonameroyan agak confuse ini MV jungkook je ke or BTS?

Dan....dan... rambut beliau yang osem itu..Oh cantiknya kaler rambut dia ala-ala violet purple gitu.
Ayo Noona!!
4) Abang polis ini muka macho nak tangkap pencuri...pencuri hati betul..kalau aku jadi pencuri kena kejar dengan polis ini...harus aku tak nak lari..aku biarkan dia tangkap aku. Koh koh koh
"Im gonna arrest you. Come here" --This is exactly what JK tweet tho

5) Dari muka macho tetiba jadi abang polis jambu..i kenoott la...macam mana pencuri tak menyerah diri.

(Hmm...Noona HQ meroyan betul nie. Berapa banyak screencap muka Jungkook sorang je nie. Parah..parah)
I'm yours Noona
 6) Stop it Jeon Jungkook..stop it...tengok..ni baru permulaan MV tau..si maknae ini dah kasi killer habis.

Jungkook nampak sangat ....sangat sesuai pakai baju polis nie. Teringat pulak selfie JK dalam uniform ni dengan caption yang sangat tak boleh blah kat Twitter diorang hari tu.Menggelupur semua noona tau..

Scene JK dari 0.22- 0.34 which is equal to 12 seconds saja. Ko tengok berapa banyak muka JK si Noona HQ screencap. Gigih sunguh *clapclap*


7) Jimin dengan konsep rambut merah dan speck bulat sangat awesome...Aish..mana nak cari pekerja stylo mylo macam Jimin ni hah...

Ada pekerja stylo comel macam nie, hari-hari pun overtime ok.
Wut I'm so busy right now?
 8) Killer smile
Eh noona..wut can I do for you? Just stay and smile only Jimin.
Nampak tak macam mana camera tu beralih pada Jimin pulak. Oo..menarik tu. Bighit mencuba beberapa style shooting setiap kali MV baru,bagus-bagus.

Part Jimin campak kertas dengan lanyard dia before diorang dance tu pun aku suka.

 9) Seriously, dance diorang sangat awesome dan cara shoot video pun terbaik. Good job Abang senduk (Mr.Son)


Semua tukar baju pekerja mcam Jimin..waa..semua orang pun memang nampak osem dengan pakaian simple macam nie. Taehyung dengan spek Harry Potter beliau..Ah,comel..Eh, rambut Namjoon pun comel la.

Tak dilupakan,rambut blonde Min Yoongi...Blonde ok...blonde...Susah nak nampak si Suga nie bila dia pakai tshirt putih,dengan kulit dia yang putih tu,dengan blonde dia tu. Album kali ni, Suga dah pakai 3 color dari pink strawbery, hitam (nie BigHit saja kasi troll), blonde. Seingat aku masa hari Suga jadik blonde (masa pergi Myanmar) seluruh Army menggelupur sebab blonde ok.

Ohhh...footwork..footwork..Nampak tak..osem sungguh.Aku suka dance diorang time nie. Ada banyak part best. Dance kali nie nampak sangat laju.

10) Membuatkan aku nak belajar menari walaupun kayu...boleh bayangkan kalau kayu menari..aku la tu...

Ohhh dan aku suka pergerakan kamera masa nie.Biasanya aku tak gemar kamera banyak bergerak-gerak sebab tak dapat tengok keseluruhan dance tu, tapi kali nie aku approve.


11) Ni lah mat rempit hip hop pertama yang aku jumpa. Jaw line J-hope is the killer!
Ah..my heart is my heart is...OMG!
Oh pergerakan diorang berlari merentas kamera tu untuk tukar next scene aku suka.Kira macam continous shot jugak nie. Ala-ala style War of Hormone pun ada.

Ala..aku ingat J-Hope dengan kot pinstripe dia macam dalam teaser photo. Pakai racing suit pun macho jugak. Bendera tu jatuh..aku suka movement-movement kecil macam nie. Tak menyebabkan kita hilang fokus pada J-Hope, tapi tak la still sahaja.

12) Part ini aku suka bila ada binatang UFO terbang-terbang itu. Serius! Style.


Masih di scene yang sama, tapi diubah dengan masukkan UFO colorful nie. Aku rasa drone kot.
Hati-hati Yoongi menari dikelilingi drone, bahaya tu. Pakai baju ala marine pulak dia...Ni macam baju masa Performance Trailer yang osem dulu tu.

13) Ohhh my doangsaeng and bias. Sorry Noona dah jatuh hati dekat Jungkook kali ni. Mianei V.
Ahhhh..mulla! 
 Comel la sungguh Taehyung kat sini. Dengan baju ala Detective Conan, dia menyanyi menggunakan suara deep beliau. Adakah ini the only scene yang gunakan elevator macam dalam teaser tu??

14) Comel je muka Taehyung  sebab tetiba si Jin datang nak bisik..Ingat nak popo.
V! Hyung like u!
 Gler power Noona HQ dapat screencap time nie, kalau tak pause tak perasan pun.

15) Masa keluar teaser Jin dengan baju doktor...menggelupur aku..asal ko jadi doktor ini..lemah longlai..

Noona...noona..noona ya...
 16) Noona nak saya check..Anddddwaeeeeeee

Noona..u want me to check your heartbeat?
 17) Tetiba abang polis datang! Noona ya! Baru nak jatuh hati dekat Jin. Kutip balik hati itu nak kasi dekat jungkook juga.
Noona ya! I'm watching you!
 18) Jungkook! Apa ni apa ni. Kakak tak sangka jungkook dah membessar dengan majunya.
Come follow me Noona..Nae!
 19) Lagi sekali tarian diorang killer. Terbaik. BTS mempunyai style tarian diaorang yang tersendiri dan setakat ini Noonameroyan rasa semua member menari dengan sharp. Bukan takat lagu ini je. Dari start diorang debut semua dance diorang sharp. Serius sangat sharp. So bila MV tunjuk semua menari tanpa crop-crop. Sangat puas hati. Kipidap Boy! Dan bagi aku antara banyak-banyak kumpulan Kpop! Diorang punya tarian paling complicated tapi best and sangat sharp. Walapun, Jin dan RapMon terpaksa struggle habis jiwa dan raga untuk menari.

Can you judge my muscle?

20) Hey You! V sangat suka buat muka macam itu. Merana jiwa


Waa..time live performance kalau diorang pakai uniform masing-masing macam nie...Arghhhhhhh how to live anymore?!!? Tengok ar si Jungkook tu.

Time dance nie ada shot dari atas kan? Sangat genius idea nie dan aku nak tengok behind the scene MV nie sebab nak tau macam mana diorang buat shot tu. Guna drone UFO tadi tu ke?

21) Aku suka part ini, bila Rapmon tunjuk muscle dia. Keluar member-member yang lain dan baju diorang awesome. Harus menunggu live performance diorang dengan baju ini. 
I' m Macho man!
 22) Dari macho tetiba bertukar kepada gaya comel...apa ni rapmon! Lentik jari pinky finger itu tak boleh balah...hahaha
Naega yeopo?
 23) Ini memang gaya dan trademark lagi hak cipta terpelihara si V. He like to do this.
Noona! I'm warning you! plz be loyal to me!

24) Ok! V! you always my bias..but this time noona kenotttt because JungKook! Why jungkook u are so real man here!


Urghhh Jungkook sangat distracting sepanjang MV nie. Aku sepatutnya tengok orang lain tapi end up mata carik dia jugak..

25) Tetiba abang doktor yang cantik ini keluar. Jimin! Jin! Eh! V! Ehhhhhh JungKook!
V: Noona! I'm angry right now! 
 26) Muka JungKook ini memang minta penampor ini.
Noonaaaaaaaa~~~You fall in love with me right?

 27) Yes Jungkook! why you do this to me Jungkook! Toki teeth Jungkook terkesan di sini.
Noona...You can still call me Oppa..Hahaha
28) Tengah syok tengok JungKook tetiba kuar si Jimin sambil loose kan necktie dia sambil cakap BTS Style! Yes this your style and ARMY style. Style yang keep ARMY guling2 atas padang rumput sampai tak cukup tanah. (rolling in the field)


Jimin..ini rude ok..Rude..

29) Budak ini keluar lagi!.
Noona jangan guling2 atas tanah! No no no
Banyak nye scene Jungkook menunjukkan berapa banyak part dia dalam lagu nie. Banyak tuu. Ohh high note Jungkook terbaikk

 30) Jungkook You are the killer man!
Noona! Guling dalam hati saya takpe! (rolling in my heart Noona)
 31) Macam joget lambak pula bila crop.


32) Tengok V again with his trademark.


33) Their ending make me cry! I want more!
Bye Noona! Can you see my awesome back?
Seriously, lagu ini memang best di tambahkan dengan MV dan dance dia yang super power! Aku akui dalam masa sejam aku dok ulang tengok banyak kali. Dan ini adalah crop part MV yang paling banyak aku penah buat. Lenguh tangan crop and save! Tapi takpe hakak tak kisah..nanti letak minyak gamat je...tetiba juga MV ini buat aku terjatuh hati dengan Jungkook sebab gaya polis dia dan part MV ini banyak part dia. Bias bertukar..alamak lariiii....

Sebagai kesimpulan:

-Jungkook sedang menganggu gugat kedudukan bias-bias aku yang tak pernah stabil selama nie.
-Aku suka cara shooting MV ini.
-Yoongi kat depan wei..tempat dance line tu. J-Hope pulak pi belakang.
-Masih mencari dimana elevator merah dalam photo teaser (kecuali part V yang sikit tu je)
-Tak faham concept pakaian diorang kali ini. Tekaan aku, cita-cita diorang masa kecik dulu.
-Lagu ini mengenai kesungguhan diorang berusaha dikala orang lain bergembira. Boleh tengok kat review.
-Noona semua masih still tak boleh move on dengan Officer Jungkook.


Peringatan macam biasa : Sila tengok MV ni kat channel Youtube ibighit ye!

Untuk mengikuti lebih lagi royan noona boleh follow kami di instagram Noonameroyan.

Update : Fanchant untuk BTS - Dope. Hafal dan kita dapat Turn Up! bersama Bangtan yo.



Noona HQ & Noona B

Comments