Skip to main content

Jesters: The Game Changers (2019) #kdramareview #kmovie

Jesters: The Game Changers 

Sinopsis

Sekumpulan performer jalanan melakonkan kisah benar tentang King Sejo (Park Hee-Soon) dan enam orang menteri yang terbunuh. Mereka sebenarnya dibunuh oleh Raja kerana tidak mengiktiraf Raja. Sebabnya Raja ni naik takhta selepas membunuh saudaranya sendiri iaitu Raja waktu itu.

Rakyat pun percaya dengan cerita yang disampaikan ini dan mengutuk Raja. Bila menteri tahu perkara ini, instead of hukum mereka, dia arahkan kumpulan ini reka cerita untuk positifkan pandangan rakyat kepada Raja.

Maka bermulalah episod panjang akal 5 orang ini untuk selamatkan diri dengan mereka-reka cerita, keajaiban dan propaganda untuk Raja. Kumpulan ini diketuai oleh Deok-Ho (Cho Jin-Woong) and includes Hong-Chil (Ko Chang-Seok), Geun-Deok (Kim Seul-Gi), Jin-Sang (Yoon Park) and Pal-Poong (Kim Min-Suk).

Pelakon

Cho Jin-Woong sebagai pelakon utama urghhhh I love it! Drama/ filem dia biasanya genre action yang kulayan. Kali ini comedic pun dia boleh bawak dan latar waktu lama instead of modern.

Suka tengok filem dia antaranya Believer 2, The Spy Gone North dan of course drama terbest Signal.

Special shout out to Yoon Park, sis baru habis tengok Dr Slump.

Review

Comedy dizaman raja dulu-dulu. Kebijaksanaan orang dulu memang tak terfikir kita. Komedi dia bukan ngakak tapi karakter dia sengal.

Best tengok dengan famili.
7/10
~B

Comments